Crystal Office

e-VÚC

Služby a riešenia

Registre verejnej správy
agendové informačné systémy pre inštitúcie verejnej správy v oblasti zdravotníctva, humánnej farmácie a sociálnej pomoci

Zabezpečenie poskytovania sociálnej služby

kompletná agenda zabezpečenia poskytovania sociálnej služby od žiadosti, cez schvaľovací proces až po uzavretie

Samosprávny kraj v zmysle §8 Zákona o sociálnych službách č. 448/2008 Z. z. zabezpečuje poskytovanie vybraných sociálnych služieb.

Životný cyklus "zabezpečenia poskytovania sociálnej služby" má niekoľko krokov, pričom sa na ňom môžu podieľať viacerí pracovníci v rámci organizačnej štruktúry. Každý používateľ má k dispozícii vyfiltrovaný zoznam žiadostí, s ktorými môže/musí práve on narábať.

Nová žiadosť

Žiadosť o zabezpečenie posyktovania sociálnej služby okrem údajov o identite žiadateľa obsahuje aj informácie ako

  • názov poskytovateľa sociálnej služby a miesto poskytovania sociálnej služby, ktoré si táto fyzická osoba vybrala (nepovinné)
  • druh sociálnej služby a formu sociálnej služby
  • predpokladaný deň začatia poskytovania sociálnej služby a čas poskytovania sociálnej služby
  • právoplatné rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu, ak bolo vydané

Novú žiadosť musí vedúci oddelenia alebo jeho zástupca prideliť konkrétnemu referentovi na spracovanie. Tohto referenta môže vedúci kedykoľvek zmeniť (napr. v prípade dovolenky).

Rozpracovaná žiadosť

Referent po formálnej kontrole úplnosti žiadosti zaradí žiadateľa do poradovníka príslušnej služby. V prípade, že žiadateľ v žiadosti neuviedol názov poskytovateľa a službu, referent ho doplní na základe telefonického dohovoru.

Žiadateľovi je vygenerované a odoslané oznámenie o umiestnení do poradovníka.

Ďalšie spracovanie žiadosti prebieha v poradovníku. referent má okamžitú informáciu o všetkých žiadostiach a ich stave a poradí v iných poradovníkoch.

Uzavretie žiadosti

K uzavretiu žiadosti dochádza po vyradení žiadateľa z poradovník jedným z týchto spôsobov:

  • Návrh na umiestnenie
    V prípade uvolnenia kapacity služby dochádza k návrhu umiestnenia žiadateľa do zariadenia. V prípade, že nie je schopný nastúpiť do zariadenia, je vrátený do poradovníka a nahradený ďalším žiadateľom v poradí.
  • Umiestnenie
    Nastáva po podpise zmluvy medzi poskytovateľom a prijímateľom sociálnej služby.
  • Vyradenie na základe žiadosti
    Nastáva ak žiadateľ požiada o vyradenie z poradovníka, napr. z dôvodu nastúpenia do iného zariadenia.
  • Vyradenie na základe úmrtia
  • Zamietnutie žiadosti
    Nastáva v prípade, že žiadateľ nespĺňa podmienky poskytovania sociálnej služby.

Pravdaže, možné je aj bezodkladné umiestnenie.

Kedykoľvek v priebehu konania môže dôjsť k prerušeniu konania z dôvodu úmrtia žiadateľa.

Zverejňovanie poradovníkov čakateľov

Poradovníky čakateľov sa zverejňujú na webovom sídle e-VÚC a sú aktualizované denne.

Zaujali Vás naše produkty alebo služby?

Neváhajte nás kontaktovať

waiter
Otázka bola úspešne odoslaná. Budeme Vás kontatovať na zadaný telefón alebo email.